Logo opowiem.pl

- dodawanie -
- publikowanie -
- komentowanie -
opowiadań, zdjęć i filmów

Bezpłatne i bez ograniczeń

Informacje o serwisie

Niezapomniane chwile

„Niezapomniane chwile”

W minione wakacje byłam wraz z rodzicami w górach. Wjazd kolejką na Kasprowy Wierch było to coś niesamowitego. Widoki były oszałamiające. Panorama gór rysowała się wyśmienicie z tego miejsca. Zejście wymagało odwagi, szlak był momentami stromy. W słońcu mieniły się szczyty gór. Zmęczeni dotarliśmy do schroniska by się posilić. Następnie postanowiliśmy wybrać się do najbardziej interesującego miejsca w Zakopanem na Krupówki.

Nazajutrz zwiedziliśmy znajdującą się przy nim wozownię oraz sam zamek. Przez moment poczułam się jakbym to ja kilka wieków temu w nim mieszkała. Na ganku zamku znajduję się studnia. Według legendy mężczyzna, który krzyknie imię swej wybranki serca, przed którą ma tajemnice nazajutrz może się obudzić łysy. Postanowiłam zabrać tam swego przyszłego wybranka. Rejs po ogromnym Jeziorze Czorsztyńskim na zawsze pozostanie w mojej pamięci. Po południu wjechaliśmy wyciągiem na Gubałówkę. Widok na Giewont był wspaniały.

Trzeciego dnia udaliśmy się na Harendę- do domu Jana Kasprowicza. Po wysłuchaniu pani przewodnik i obejrzeniu eksponatów w muzeum zostawiliśmy wpis w księdze pamiątkowej. Kolejnym celem ów dnia było dostanie się do Jaskini Mroźnej. Samo jej wnętrze było niezmiernie interesujące. Chwilami ciężko było przejść. Według legendy w najwęższych miejscach jaskini kobiety, które cudzołożyły niestety nie będą mogły przejść. Nie wiadomo czy ta legenda się sprawdza. Wieczorem udaliśmy się na wieczór góralski do pobliskiej naszemu pensjonatowi karczmy.

Kolejnego dnia poszliśmy na cmentarz- Pęksowy Brzysek, na którym znajdują się groby słynnych i zasłużonych Polaków. Obok niego znajduje się najstarszy, zakopiański drewniany kościół. Później postanowiliśmy wykąpać się w gorących wodach Aqua Parku w Szaflarach.

Wracając ostatniego dnia zwiedziliśmy miejsca szczególne dla każdego Polaka, Oświęcim i Brzezinkę. Widoki były straszne. Miejsce to zmusza do refleksji, do oddania hołdu tym, którzy się tu znaleźli podczas II wojny światowej, do pamiętania nie tylko o czasach współczesnych ale także o przeszłości . Pamięć o historii kraju jest ważna, jest częścią każdego Polaka. Stanowi ona o wartości człowieka.
Wakacje te były bardzo udane, świetnie się bawiliśmy a przede wszystkim był to czas mile spędzony z rodziną.

(Komentować może tylko zalogowany użytkownik, który wykonał rejestrację pełną.)

Brak komentarzy. Może warto dodać swój ...